Saturday, October 10, 2009

Ikrarku Sebagai Seorang Pendidik



Sebelum DPLI

Sebelum saya memilih DPLI, saya berkesempatan menjadi guru sandaran di sekolah SMK Lundu, Kuching. Saya mengajar tingkatan 1 dan 2 bagi subjek Pendidikan Islam selama 1 tahun 2 bulan. Pengalaman sebagai guru sandaran banyak mengajar saya erti tanggunjawab PENDIDIK.

Kini

Setelah saya memasuki UPSI, saya sedar bahawa tanggungjawab yang digalas di bahu adalah amat besar menjadi seorang guru yang sebenar. Saya telah bertekad untuk menjadi guru yang terbaik untuk mendidik anak bangsa. Jika dulu saya mengajar tanpa asas mengajar yang betul dan menyebabkan saya rasa rasa bersalah terhadap pelajar saya. saya berjanji akan memperbaiki cara pengajaran saya dan lebih bertumpu kepada pelajar. Harapan saya, pelajar
saya nanti berjaya dan menggunakan ilmu yang dipelajari. Ilmu teknologi dalam pendidikan banyak memberi saya idea untuk menjadikan sesi pengajaran menjadi lebih menarik. Segala kekurangan ketika mengajar sebagai guru sandaran akan saya perbaiki supaya saya dapat menjalankan Amanah yang telah diberikan dengan baik.

Koleksi Gambar


Hari Sukan SMK Lundu 2009

Perkhemahan Asrama 2009


Rakan-rakan pendidik SMK Lundu.

Bersama pelajar Puteri Islam.

Menjadi Fasilitator Kem Pengawas 2008.

Fasilitator Kumpulan.

Bersama pelajar tingkatan 1.

Cetusan Hati Pendidik,
Rapidah Bt Mustapha
L20092005107
Kumpulan AA
Lab Rabu(8-10 malam)

No comments:

Post a Comment